WERKWIJZE

Wij adviseren u regelmatig een periodieke controle in te plannen. Tijdens dit bezoek bespreken wij uw dagelijkse mondverzorging om de gezondheid van uw gebit en mond te waarborgen. Indien nodig nemen wij maatregelen om uw mondhygiëne te verbeteren.

Wanneer tijdens de controle eventuele problemen in uw gebit worden geconstateerd, bespreekt de tandarts met u of een aanvullende behandeling noodzakelijk is. U ontvangt daarbij uitgebreide informatie over:

  • De te verwachten resultaten
  • De risico’s van de behandeling
  • Het aantal benodigde behandelingen
  • De duur van de behandelingen
  • De kosten van de behandelingen
  • Eventuele alternatieve behandelingen

 

KLEINE BEHANDELINGEN

Bij kleinere ingrepen, zoals een eenvoudige gebitsreiniging of het plaatsen van een vulling, bespreken wij de situatie direct met u. Indien nodig, voeren we de behandeling op korte termijn uit.

Uitgebreidere behandelingen

Voor meer uitgebreide behandelingen ontvangt u vooraf een duidelijke kostenindicatie. Pas na uw goedkeuring plannen wij de behandeling in. Over het algemeen kan dit binnen enkele weken plaatsvinden.

 

BIJZONDERE BEHANDELEINGEN

Mocht specialistische zorg nodig zijn, zoals kaakchirurgie of implantologie, dan verwijzen wij u naar een geschikte praktijk. U hoeft hier niet zelf naar op zoek te gaan; wij zorgen voor een passende doorverwijzing. Maar u blijft altijd vrij om te gaan naar praktijk, ziekenhuis of kliniek waar uw eigen voorkeur naar uitgaat. 

 

BEHEER VAN UW GEGEVENS

Uw gebitsinformatie en behandelgeschiedenis worden zorgvuldig opgeslagen in ons goed beveiligde computersysteem. Wij bewaren deze gegevens minimaal 15 jaar, conform de wettelijke richtlijnen. Op uw schriftelijk verzoek kunnen wij uw gegevens overdragen aan een andere zorgverlener.

TARIEVEN

Alle door ons gehanteerde tarieven zijn vastgesteld door de Nederlandse Zorgautoriteit. 

De opbouw van een nota kan variëren, afhankelijk van de behandeling en de complexiteit ervan. Daarnaast kunnen de tarieven van de tandtechnische laboratoria waarmee wij samenwerken verschillen. Dit is mede afhankelijk van de complexiteit van het technische werkstuk en het gebruikte materiaal. Voor een overzicht van de tarieven van de tandtechnische laboratoria klikt u HIER.

FACTURATIE

U krijgt uw rekening van Infomedics

We besteden graag al onze aandacht aan het verlenen van de beste zorg. Daarom werken we samen met Infomedics. U krijgt onze rekeningen via Infomedics en u betaalt ze ook aan Infomedics. Ook voor alle vragen over het betalen van uw rekening kunt u bij Infomedics terecht. Zo hebben wij meer tijd voor u.

Digitale rekening

Als u klant wordt vragen we om uw mobiele telefoonnummer en e-mailadres. Met deze gegevens kan Infomedics uw rekening digitaal sturen. Voeg het e-mailadres rekening@infomedics.nl toe aan de lijst met veilige afzenders, zodat de rekening niet in uw spambox terecht komt.

In de e-mail staat een link naar de betaalpagina voor die rekening. Daar kunt u de rekening betalen met iDEAL en downloaden als pdf. Om uw privacy te beschermen ziet u op de betaalpagina alleen het bedrag en de betaaldatum. Om de rekening te downloaden, bevestigt u uw mobiele nummer. Infomedics stuurt u dan een code waarmee u de pdf van uw rekening kunt downloaden en opslaan. Heeft u meer tijd nodig om te betalen? Vraag dan uitstel of een betalingsregeling aan.

Vergoeding van uw zorgverzekeraar

Infomedics checkt meestal of uw zorgverzekeraar (een gedeelte van) uw behandeling(en) vergoedt. Het bedrag dat overblijft betaalt u aan Infomedics. Ziet u geen vergoeding op de rekening, maar denkt u dat u er wel recht op heeft? Of is de vergoeding lager dan u had verwacht? Check dan eerst de polisvoorwaarden van uw zorgverzekering. Neem contact op met uw zorgverzekeraar als u daarna nog vragen heeft.  

Hulp nodig?
Bekijk de veelgestelde vragen op www.infomedics.nl/vraag-en-antwoord of raadpleeg de medewerkers van de Servicedesk tussen 09.00 uur en 17.00 uur beschikbaar om u te helpen. 

 

KLACHTEN

Wij doen er alles aan om uw behandeling zo aangenaam mogelijk te maken en aan uw verwachtingen te voldoen. Mocht u toch van mening zijn dat u onjuist of niet zorgvuldig bent geïnformeerd, dan waarderen wij het zeer als u dit meldt bij de praktijkmanager. U kunt uw feedback per e-mail sturen naar info@dentalkijkduin.nl.

In een persoonlijk gesprek leggen wij graag uit waarom we bepaalde keuzes hebben gemaakt en werken we samen met u aan een passende oplossing.

Indien we uw klacht onverhoopt niet naar tevredenheid kunnen oplossen, heeft u de mogelijkheid om deze voor te leggen aan de KNMT, onze beroepsvereniging.